3e KMO Marketingcongres op 8 oktober 2010

Geschreven door Sofie Verhalle op in de categorie Presentatie.

Op vrijdag 8 oktober 2010 vindt in Edegem (Antwerpen) voor de derde keer in België het marketingcongres plaats dat zich specifiek richt tot de Belgische kmo’s. De bedoeling is op één dag de marketing- en communicatiekennis van zelfstandigen en kmo’s een flinke stimulans te geven door praktische informatie te verschaffen die deze doelgroep aanspreekt.

De KMO-markt kent een eigen specificiteit en is zeer praktisch en no-nonsens georiënteerd. De meeste congressen, workshops en seminaries zijn voor deze doelgroep minder interessant omdat de presentaties niet aansluiten bij de leefwereld van de KMO's. Het KMO marketingcongres wil hieraan tegemoet komen met een programma dat onmiddellijk bruikbare kennis aanbiedt.

Het thema dit jaar is: Dichter bij de klant. Een actueel en nuttig onderwerp, want het is juist in deze concurrentiële tijden dat een goed contact met klanten een belangrijk onderscheidend voordeel kan geven. Het programma is ook dit jaar zo opgesteld dat deelnemers buitengaan met concrete tips die ze meteen en zonder investeringen kunnen toepassen.

Het programma voor dit jaar:

8u30 Onthaal met koffie
9u00 Openingswoord
9u15 10 tips om een nieuw product in de markt te zetten - Tom De Ruyck
10u05 Zo wordt winkelen kopen - Wim Stuyck
10u45 Koffiepauze
11u20 Herontdek de kracht van een persoonlijke brief - Geert Dehouck
12u10 Hou bezoekers gevangen op uw website en maak ze klant - Marnik D’Hoore
12u50 Lunch
14u Start van het namiddaggedeelte
14u15 Bespaar op marketingkosten: maak van uw werknemers uw ambassadeurs - Sandra Peeters
15u00 Beter zakendoen met buitenlandse klanten - Luc De Haes
15u45 Koffiepauze
16u20 Ontevreden klanten op het internet: hoe ga je er mee om? - Sofie Verhalle
17u Einde van het congres en networkreceptie

 

Zoals te zien in het programma, spreekt Talking Heads om 16u20 over  Ontevreden klanten op het internet: hoe ga je er mee om?

Steeds vaker gebruiken KMO's "de nieuwe media" om te communiceren. Sociale netwerken als blogs, Facebook, Linkedin of discussiefora zijn fantastische kanalen om met de doelgroep in dialoog te gaan. Goedkoop, eenvoudig in gebruik, interactief en je vindt er bijna iedereen. Maar internet is vaak een manier om te ongenoegen te uiten en daarom vind je er ook kritiek op producten, diensten en bedrijven. Misschien zelfs op die van jou. In deze lezing leg ik uit hoe je hiermee omgaat en er iets positiefs van maakt.

Meer info en inschrijven via www.kmomarketingcongres.be

Hopelijk tot dan. 

 

Reageer

Deze artikels interesseren je wellicht ook