Vijf wistjedatjes over Influencer Marketing

8 nov 2017

*Tromgeroffel* Op 14 november is het zover! Om 12 uur stipt vindt de eerste editie van onze lunchboxsessie plaats. Thema van die middag? Influencer Marketing en hoe je dit kan inzetten als organisatie of merk.

Influencer Marketing is namelijk hot en met een reden! Zo kunnen Influencers je bedrijf en je product binnen no-time een stevige boost geven qua visibiliteit en omzet. Is dat echt zo? Tuurlijk is dat zo. Sta ons toe jou te overtuigen met enkele interessante weetjes over Influencer Marketing. Geraak overtuigd van de kracht van Influencer Marketing!

influence

#1 wistjedatje: Hoeveel kan je verdienen?

In 2017 verdienen bedrijven $7.65 aan elke dollar die gespendeerd wordt aan Influencer Marketing. Dit is een verhoging van $1.05 in vergelijking met 2016. Zo verkregen bedrijven in 2016, $6.50 voor het het spenderen van $1 aan Influencer Marketing.

#2 wistjedatje: Influencer Marketing, een toegevoegde waarde

88% van de consumenten hecht evenveel waarde aan een online beoordeling als aan een persoonlijke aanbeveling door vrienden of familie. 72% van de consumenten zal vervolgens actie ondernemen na het lezen van een online beoordeling.

#3 wistjedatje: Hoe word jij een multi-miljoenen merk via Influencer Marketing?

In december 2014 lanceerden twee jonge Australische ondernemers, NIk Mirkovic en Alex Tomic, hun idee voor DIY tanden whitening kits met een budget van $20.000. Binnen 18 maanden werd deze $20.000 een winst van $10 miljoen. Dit grote, snelle succes is te danken aan de keuze om hun marketingbudget enkel en alleen te besteden aan Influencer Marketing.

De eerste belangrijke stap hierbij was het kennen van hun doelgroep waarbij de conclusie kwam om het product te verkopen als een lifestyle.

#4 wistjedatje: Micro- vs Marco- vs Mega Influencer Marketing

Ooit al gehoord van micro, macro of mega Influencers? Laten we het even voor je verduidelijkingen.

De micro influencers zijn de grootste groep van influencers met een bereik van 500 tot 10.000 volgers. Door een interactie met hun publiek bereiken zij een engagement tussen de 25% en 50% omdat hun publiek oprecht geïnteresseerd is in hun mening.

De macro influencers hebben minimum 10.000 volgers en maximum 1 miljoen. Zij bereiken een engagement tussen de 5% en 25% met een focus op de categorieën fashion, travel en lifestyle.

Mega influencers behoren tot de categorie van de celebrities en hebben meer dan 1 miljoen volgers. Zij hebben slechts een engagement rate van 2% tot 5%. Daarom zijn ze goed voor het verspreiden van de boodschap, maar helpen iets minder met het aanzetten tot actie.

#5 wistjedatje: Influence 2.0 is shifting from “influencer marketing” to “influencer relations”.

“Focus on a long-term approach rooted in a two-way dialogue. It’s often the phases between campaigns and events that allow you to have in-depth conversations, get valuable feedback and really gain a deeper understanding around what matters to your influencers. Investing this time and valuable resources builds credibility. This credibility and trust with an influencer is key to ongoing success.” Amanda Duncan, Senior Communication.


Wil je meer weten over Influencer Marketing en hoe je dit kan inzetten voor jouw merk of organisatie? Kom dan zeker af op 14 november om 12u naar onze eerst lunchboxsessie over Influencer Marketing. We hebben nog slechts enkele plaatsen vrij. Verrijk je kennis en vul je maag met een heerlijke lunch! 😉 Hup! Registreer je hier.