Godiva

6 jun 2017
  • contentplan
  • event
  • PR

De lancering van een nieuwe pralinecollectie van Godiva, was het ideale moment voor een PR event rond het nieuwe product. Talking Heads greep dit event aan om een extra online buzz te creëren. We selecteerden vijf bloggers en nodigden hen uit voor een workshop rond chocolade.
De online communicatie die hieruit voortvloeide op tal van sociale media, konden we mooi in kaart brengen.

Godiva: bloggers met Belgitude

Pralinefabrikant Godiva bracht in september de nieuwe collectie ‘Belgitude’ op de markt. Om dat te promoten organiseerde hun reclamebureau Boondoggle een PR event. Om een extra online buzz te genereren rond de lancering van het product, werkte Talking Heads hiernaast een blogevent uit.

Organisatie van blogevent

Talking Heads adviseerde Boondoggle over de exacte invulling van de blogdag, selecteerde vijf bloggers en nodigde hen uit voor een exclusieve chocoladeworkshop. De bloggers werden gekozen op basis van hun affiniteit met chocolade en gastronomie, en hun mogelijke output.

Rapportage over online buzz

Achteraf brachten we voor Godiva alle online communicatie over het event in kaart. Zo leverden we Godiva een volledig rapport af, met conversaties en verwijzingen naar de lancering op Twitter, Facebook, Flickr en op blogs. Het hele project werd op twee maanden tijd gerealiseerd.

Met dank aan

Florence Manente aka Flexyflow (blogpost 1,2, fotoset)

Filip Bunkens aka Pitslamp (fotoset)

Evert-Jan De Kort aka Everjean (fotoset)

Stefan aka Zipkid (blogpost, fotoset) en Clopin aka Kevin de Mulder (blogpost)

Yves Van De Ven aka Coolinary (blogpost 1, 2, 3)