Ibis hotel

6 jun 2017
  • event
  • PR
  • social media
  • viral campagne

Ibis, onderdeel van de hotelketen Accor, kan bogen op een sterk imago als het gaat om prijs/kwaliteit. Met de hulp van Talking Heads wou het merk het persoonlijke aspect van elk hotel meer uitspelen. Daarvoor bedachten de hotelgroep een leuke brand awareness campagne.
Voor de verspreiding ervan via sociale media deden ze een beroep op het strategische en uitvoerend werk van Talking Heads.

De campagne draaide rond een nationaal kussengevecht in het Centraal station van Antwerpen. We verspreidden het event via Facebook en Twitter, op drie verschillende momenten. Vooraf focusten we op een zo breed mogelijke verspreiding via de deelnemers aan het event en word-of-mouth. De dag zelf was de live verslaggeving belangrijk. We motiveerden de deelnemers om zelf foto- en videomateriaal te verzamelen en te verspreiden. Achteraf berichtten zelfs bloggers ongevraagd over het kussengevecht. Foto’s en filmpjes die oorspronkelijk op YouTube, fotosites en blogs gepost waren, bereikten via Facebook en Twitter een nog groter publiek. De combinatie van above the line en social media zorgde ervoor dat zelfs de traditionele media het evenement oppikten.

Deze case illustreert onze manier van werken. We gaan uit van een bestaande marketingcampagne, en trekken die door naar sociale media. Dit samenhangende verhaal werd ondanks de commerciële boodschap vlot opgepikt en resulteerde voor Ibis in een succesvolle viral campagne.