Pure Pharma

6 jun 2017
  • adwords
  • online campagne
  • online profilering
  • sea
  • seo
  • strategie

Pure Pharma is de specialist in exclusieve apotheekinrichtingen. Zo verzorgt Pure Pharma het complete traject van A tot Z en houdt hierbij rekening met de wensen en behoeften van de eindklant. Pure Pharma profileert zichzelf als specialist in het vak. Een belofte die het offline al waarmaakt, online nog niet helemaal.
Pure Pharma klopte op onze deur met de vraag haar te helpen. Wij staken maar al te graag een handje toe.

Doelstellingen

Het vergroten van de online vindbaarheid was Pure Pharma’s hoofddoelstelling. En net om die online vindbaarheid te vergroten moest de SEO van de website geoptimaliseerd worden én gekozen worden voor de juiste keywords doorheen de webteksten. Maximaal scoren in Google betekent dat je naast je SEO ook je SEA op punt staat. Een uitgemeten Adwords-campagne met precieze keywords kan alvast enkele wonderen verrichten.

Hand in hand met de vindbaarheid gaat de online profilering. De doelgroep dient direct het juiste gevoel te krijgen wanneer ze Pure Pharma online aanschouwt. Het juiste gevoel op een professionele en consistente manier online overbrengen. Daarvoor gingen Pure Pharma en Talking Heads samen voor.

Aanpak

Hoe heeft Talking Heads deze flinke koe nu bij de horens gevat? Wel, na Pure Pharma online te screenen door middel van een quickscan gingen we meteen zowel inhoudelijk als strategisch aan de slag. Bijgevolg tekenden we de plannen op zowel korte als lange termijn uit die moesten dienen als de fundamenten van de strategie. De fundamenten lagen er, het bouwen kon beginnen. Allereerst is Talking Heads aan de slag gegaan met de website SEO-proof te maken. Vervolgens werden er relevante keywords opgesteld die verweven werden doorheen de webteksten. De website werd voor Google leesvriendelijker gemaakt waardoor Google ook vriendelijker tegenover de positie van Pure Pharmaon was.

Om dat extra duwtje in de Googlerug te geven werden er ook Adwords-campagnes ingeregeld. Hiervoor werd ingezet op specifieke keywords die relevante bezoekers moesten aantrekken. Daarbij was het belangrijk dat de advertentieteksten naadloos overeenkomen met de copy op de website en dat het correcte budget voor het juiste keyword werd ingezet. Het monitoren en bijsturen van campagne werd een dagdagelijkse taak. Dit met maar één doel: een optimaal resultaat te verkrijgen in de online wereld. Ook de social mediakanalen van Pure Pharma werden onder handen genomen. Een op maat gemaakte content mix, tone-of-voice en contentkalender vormden de basis voor de communicatie in de Social Media kanalen.

KPI’s

En de eerste resultaten? Die volgde snel. Opvallend meer bezoekers vonden hun weg naar de website. Belangrijk hierbij is dat er veel meer relevante bezoekers bijkwamen. Ook Google kon de aanpassingen op SEO-vlak opvallend goed smaken en gaf Pure Pharma een flink duwtje in de zoekresultatenladder. Daarbovenop kwamen er nadrukkelijk meer leads binnen via de website.

Conclusie

“Eén plus één is gelijk aan drie”. Diezelfde regel is ook van toepassing wanneer je de som neemt van SEO en SEA samen. Deze twee strategieën zorgen er samen voor dat jouw website sterker voor de dag komt waardoor je website maximaal scoort in de zoekresultaten. Rome is niet op één dag gebouwd, net zomin je website direct als een komeet door de zoekresultaten schiet. Een betere en sterkere onlinepositie verkrijgen is een project dat dient gezien te worden op lange termijn. Dagelijks dient er geanalyseerd, bijgestuurd en geoptimaliseerd te worden.