Telenet – ‘De Snelste Quiz Rer Wereld’

6 jun 2017
  • community management
  • contentplan
  • social media
  • supportplan

In zijn zoektocht naar nieuwe interactieve vormen van reclame, creëerde SBS enkele second-screen applicaties als extensies van hun programma’s. Telenet stapte mee in dit verhaal door de aankoop van de applicatie rond het programma ‘De Slimste Mens ter Wereld’ en doopte de applicatie ‘De Snelste Quiz Ter Wereld’, naar analogie met het product Fibernet. Tijdens de reclameonderbrekingen konden de kijkers deelnemen aan een quiz: de vragen worden gesteld op het televisiescherm, antwoorden kon via de applicatie op smartphone of tablet.

Briefing

Telenet schakelde de hulp in van Talking Heads voor de ondersteuning via social media van dit project. De applicatie werd door zowel Vier als Telenet gepusht naar de consument via onder andere Facebook en Twitter. Social media moet echter verder gaan dan push, waardoor een contentplan en supportplan onontbeerlijk zijn voor een goede social media aanpak.

Aanpak

Talking Heads werkte aan een doordacht contentplan gecombineerd met een allesomvattend supportplan om ervoor te zorgen dat vragen en klachten op de juiste manier snel konden worden beantwoord.
Tijdens de eerste twee weken van De Snelste Quiz ter Wereld stond Talking Heads in monitoring en community management voor Telenet. Alle vragen en klachten in verband met de applicatie werden beantwoord door onze community managers tussen 20u en 22u30, wanneer De Snelste Quiz ter Wereld werd gespeeld.

Resultaten

Elke dag leverde Talking Heads een evaluatierapport aan Telenet, op vrijdag aangevuld met een weekrapport, waarin alle tweets en comments werden gedocumenteerd en geanalyseerd. Op basis van deze analyses werd het content-en supportplan geoptimaliseerd en werden oplossingen gezocht voor gemelde problemen met de applicatie.

Eindresultaat

Een doordachte voorbereiding en volledige evaluatie heeft er hier voor gezorgd dat het community management elke dag werd geoptimaliseerd ten voordele van de consument. Telenet kon met een tevreden blik terugkijken op het verloop van De Snelste Quiz Ter Wereld. Het opende de weg voor Talking Heads om verder te werken op het social media traject van Telenet.