Hoe kan je Social Media het beste inzetten voor je merk of bedrijf?

Op basis van een eerste analyse en gesprek bekijken we welke kanalen het meest geschikt zijn voor jouw merk of organisatie. Je hoeft enkel op een Social Media kanaal aanwezig te zijn indien je doelgroep daar aanwezig is of het om een andere reden toch belangrijk is om te communiceren via een bepaald kanaal.

Eens dit in kaart is gebracht worden de overkoepelende doelen & strategie vastgelegd. Deze worden vervolgens weer door vertaald naar specifieke doelen, KPI’s en een strategie. Ieder kanaal gebruik je met een bepaalde reden, de content wordt hier ook op afgestemd. Eens deze basis staat en het kader is geschept, is het tijd voor een content marketing plan met een content kalender. Hier staat precies in hoe er waar en wanneer gecommuniceerd gaat worden.

Als de basis staat zijn er twee opties voor wat betreft de uitvoering:

Intern

We zien heel vaak dat er een Social Media team is samengesteld binnen het bedrijf dat verantwoordelijk is voor Social Media. In dit geval wordt de strategie, het kader, het content marketing plan, kalender & interne werkwijze door Talking Heads verzorgd. Het team wordt vervolgens getraind en gecoached om concreet aan de slag te gaan op basis van het plan. Gedurende dit traject blijft Talking Heads monitoren en bijsturen daar waar nodig. Door middel van tussentijdse trainingen wordt de kennis van het team up-to-date gehouden.

Pure Pharma

Extern

Mocht er geen specifiek Social Media team aanwezig zijn, dan kan Talking Heads een Social Media take-over verzorgen. De term zegt het al, de gehele Social Media operatie van strategie tot community management en webcare wordt door Talking Heads voorzien, voorgesteld en na akkoord verzorgd. Op vooraf bepaalde momenten rapporteren we de resultaten.

Voor beide trajecten geldt dat er continu wordt gemonitord en bijgestuurd en op vaste momenten een rapportage plaatsvindt

Social takeover