Hoe kan je Social Media het beste inzetten voor je merk of bedrijf?

Op basis van een eerste analyse en gesprek bekijken we welke kanalen het meest geschikt zijn voor jouw merk of organisatie. Je hoeft enkel op een Social Media kanaal aanwezig te zijn indien je doelgroep daar ook effectief aanwezig is. Tenzij het om een andere reden toch belangrijk is om te communiceren via een bepaald kanaal.

Eens dit in kaart is gebracht, worden de overkoepelende doelen & strategie vastgelegd. Deze worden vervolgens weer door vertaald naar:

  • specifieke doelen
  • KPI’s
  • strategie

Ieder kanaal gebruik je met een bepaalde reden, de content wordt hier ook op afgestemd. Eens deze basis staat en het kader is geschept, is het tijd voor een content marketing plan met een content kalender. Hier staat precies in hoe er waar en wanneer gecommuniceerd gaat worden.

Als de basis staat, zijn er twee opties voor wat betreft de uitvoering:

Intern

We zien heel vaak dat er een Social Media team is samengesteld binnen het bedrijf dat verantwoordelijk is voor Social Media. In dat geval worden door Talking Heads de volgende zaken verzorgd;

  • de strategie
  • het kader
  • het content marketing plan
  • kalender & interne werkwijze

Het team wordt vervolgens getraind en gecoached om concreet aan de slag te gaan op basis van het plan. Gedurende dit traject blijft Talking Heads monitoren en bijsturen daar waar nodig. Door middel van tussentijdse trainingen wordt de kennis van het team up-to-date gehouden.

Pure Pharma

Extern

Social takeoverMocht er geen specifiek Social Media team aanwezig zijn, dan kan Talking Heads een Social Media take-over verzorgen. De term zegt het al, de gehele Social Media operatie wordt door Talking Heads voorzien, voorgesteld en na akkoord verzorgd;

  • strategie
  • community management
  • webcare

Op vooraf bepaalde momenten rapporteren we de resultaten. Voor beide trajecten geldt dat er continu wordt gemonitord en bijgestuurd en op vaste momenten een rapportage plaatsvindt